Foto: Yves Steenebruggen, Durnal-Tunnel de Durnal 03-01-2010
Technische gegevens | |
Nummering reeks: | 605.01 - 605.10 tot in 1971 en 4501 - 4510 |
Bouwjaar reeks: | 1954 - 1955 |
Snelheid: | 90 km/u |
Asindeling: | A1 1A |
Bouwer: | Atelier Germain Monceau |
Motor: | 2x GM 6 cil. 71N industrial |
Cilinders: | 6 in lijn |
Vermogen: | 261 kW / 356 Pk |
Toerental: | 1800 t/min |
Overbrenging: | Voight |
Lengte: | 23800 mm |
Hoogte: | 3806 mm |
Rijvaardig gewicht: | 54,27 ton |
Plaatsen: | Totaal: 139 |
Zitplaatsen: | 1e Klasse: - 2e Klasse: 99 |
Levensloop 4506 | |
Nummer: | 605.06 - 4506 |
Levering: | Geleverd aan de NMBS op 26/6/1954 |
Stelplaatsen: | 1955-1965: Landen 1965-1984: Haine St.-Pierre 1984-1991: Bertrix 1991-1992: Latour 1992-2002: Stockem |
Buiten dienst: | 1 maart 2002 |
In bezit TSP: | Oktober 2002 |
Huidige toestand: | Rijvaardig, niet gerestaureerd, gehomologeerd door Infrabel |
Foto: Jean-Luc Vanderhaegen, Rossart 02-06-1984
Foto: Jean-Luc Vanderhaegen, Anseremme 21-08-1984
Foto: Jean-Luc Vanderhaegen, Pondrôme 10-04-1990
Foto: Axel Vermeulen, Florenville 11-10-1990
Foto: Michel Hanssens, Gemmenich 03-10-2004
Foto: Jean-Luc Vanderhaegen, Malmedy 03-10-2004
Foto: Yves Steenebruggen, Senenne 27-08-2005
Foto: Yves Steenebruggen, Durnal - Tunnel de Durnal 06-09-2008
Foto: Yves Steenebruggen, Purnode 06-09-2008
Foto: Yves Steenebruggen, Dorinne-Gare de Dorimnne-Durnal 03-01-2010
© PFT-TSP Reproductie verboden zonder het akkoord van Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.