Foto: Yves Steenebruggen, Spontin 14-10-2007
Technische gegevens | |
Nummering reeks: | 554.01 - 554.20 avant 1971 4601 - 4620 après 1971 |
Bouwjaar reeks: | 1952 |
Snelheid: | 80 km/u |
Asindeling: | 1A A1 |
Bouwer: | Ragheno |
Motor: | GM 6cil. 71N |
Cilinders: | 6 in lijn |
Vermogen: | 131 kW |
Toerental: | 1800 t/min |
Overbrenging: | Voight |
Lengte: | 16220 mm |
Hoogte: | 3400 mm |
Rijvaardig gewicht: | 24,1 ton |
Plaatsen: | Totaal: 106 |
Zitplaatsen: | 1e Klasse: - 2e Klasse: 71 |
Levensloop 4602 | |
Nummer: | 554.02 - 4602 |
UIC nummer: | 93 88 60-10 305-1 |
Levering: | Geleverd aan de NMBS op 04/07/1952 |
Stelplaatsen: | 1952-1959: Brugge 1959-1962: Merelbeke 1962-1965: Haine-St Pierre 1965-1987: Saint Ghislain 1987-1993: de heer Delcart (BVS) |
Buiten dienst: | 23 november 1987 |
In bezit TSP: | December 1993 |
Huidige toestand: | Rijvaardig, gerestaureerd, gehomologeerd door Infrabel |
Foto: Jean-Luc Vanderhaegen, Lanquesaint 20-06-1983
Foto: Pierre Herbiet, Chapelle-à-Wattines 21-12-1983
Foto: Jean-Luc Vanderhaegen, Raeren 22-02-1985
Foto: Jean-Luc Vanderhaegen, Hoves 22-10-1996
Foto: Yves Steenebruggen, Purnode 05-08-2007
Foto: Jean-Luc Vanderhaegen, Spontin 16-05-2010
Foto: Yves Steenebruggen, Durnal 23-05-2010
Foto: Jean-Luc Vanderhaegen, Tunnel de Durnal 23-05-2010
Foto: Yves Steenebruggen, Dorinne 01-04-2012
© PFT-TSP Reproductie verboden zonder het akkoord van Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.