De 9101 is, net zoals de 9135, overgenomen door twee leden van het PFT. Ze werd op 27 december 2017 met een vrachtwagen overgebracht van Kortrijk naar Saint-Ghislain.
Ze zal dienen als een onderdelen leverancier voor de 9135.
De overbrenging van de 9101 is stuk en kan niet worden hersteld.
Foto: Thomas Pullano, ATD Saint-Ghislain 01-01-2018.
Technische gegevens |
|
Nummering reeks: | Type 230 => 230.001 t.e.m. 230.010 Vernummerd in 01/01/1971 in de reeks 90 => 9001 t.e.m. 9010. Type 230.1 => 230.101 t.e.m. 230.050 type 230 Vernummerd in 01/01/1971 in de reeks 91 => 9111-9160. Tussen 1970 en 1980 werden 9001 t.e.m. 9010 zij de 9101 t.e.m. 9110. |
Bouwjaar reeks: | 1961 |
Snelheid: | 40 km/h |
Asindeling: | B |
Bouwer: | Type 230: Cockerill-Ougrée Type 230.1: Ateliers Belges Réunies La Brugeoise et Nivelles |
Motor: | Type 230: Cockerill 4-175 CD (GM) (tussen 1970 et 1980 heeft men een Cockerill 6-175 CD (GM) geïnstalleerd. Type 230.1: Cockerill 6-175 CD (GM) |
Cilinders: | 4 en 6 in lijn |
Vermogen: | 240 kW |
Toerental: | 1800 t/min |
Overbrenging: | Esso-Power |
Lengte: | 6625 mm |
Breedte | 2780 mm |
Hoogte: | 3257 mm |
Minimum boogstraal: | 25 meter |
Rijvaardig gewicht: | 35 ton |
Levensloop 9101 | |
Nummer: | 230.001 01/01/1971 : 9001 09/10/1978 - 9101 |
Constructienummer: | 3816 |
Levering: | Geleverd aan de NMBS op 01/03/1961 |
Stelplaatsen: | Ronet Kortrijk |
Buiten dienst: | 14/12/2003 |
In bezit TSP: | Décembre 2017 |
Huidige toestand: | Niet rijvaardig; niet gerestaureerd, onderdelenleverancier |
Foto: Thomas Pullano, Kortrijk 27-12-2017.
Foto: Thomas Pullano, Kortrijk 27-12-2017.
Foto: Thomas Pullano, ATD Saint-Ghislain 27-12-2017.
Foto: Thomas Pullano, ATD Saint-Ghislain 27-12-2017.
Foto: Thomas Pullano, ATD Saint-Ghislain 01-01-2018.
Foto: Thomas Pullano, ATD Saint-Ghislain 01-01-2018.
© PFT-TSP Reproductie verboden zonder het akkoord van Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.